Leverans

Vi levererar våra produkter och tjänster till hela Sverige, vanligtvis skickar vi din order på tisdagar och leveranstiden är normalt 1-3 dagar (beroende på leveransalternativ i ditt område). Vi levererar inom hela Sverige och vi använder ett antal olika transportföretag. I vårt sortiment kan det också förekomma beställningsprodukter, dessa produkter kan ha separata leveransvillkor, då det ej lagerförs som ordinarie sortiment.

Vid köp debiteras en fraktavgift beroende på fraktalternativ. Kostnaden för hemleverans med PostNord är 99 kr, till ombud med PostNord är 59 kr. Av säkerhetsskäl levererar vi endast till folkbokföringsadressen vid fakturabetalning.

Om vi av någon anledning inte kan leverera din order inom avtalad tid ska du upplysas om ny leveranstidpunkt. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden har varit av väsentlig betydelse. Det gäller även specialbeställningar.

 

Ångerrätt & återbetalning

Du har 14 dagars ångerrätt på ditt köp.

Om du lämnar tillbaka en vara till oss enligt din ångerrätt kommer vi att genomföra en återbetalning snarast och senast inom 14 dagar från den dag då vi tagit emot ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten, förutsatt att vi också har tagit emot den returnerade varan. Du som konsument står för returfrakten vid samtliga typer av returer, inklusive returer av stora beställningar och delar av en beställning. Fraktkostnaden vid större retur kan uppgå till cirka 150 kr.

Önskar du som kund att returnera dina varor, vänligen kontakta oss på hello@yummystore.se och ange ditt ordernummer samt skäl till att du vill returnera produkten. Vår returadress är Magnus ladulåsgatan 25, 118 65, Stockholm.

Här hittar du Konsumentverkets ångerblankett.

Reklamation

Vi följer gällande regler i konsumentköplagen (1990:932). Det innebär att du har rätt att reklamera en vara under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället samt att du meddelar oss detta inom skälig tid efter att du märkt eller borde ha märkt felet i varan. Hör av dig till oss och berätta varför du inte är nöjd per telefon eller e-post så skickar vi retursedel. Vid retur står du för transportrisken.

Rätten till reklamation upphör enligt lag tre år efter att kunden har tagit emot varan eller då utgångsdatum har passerats. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid eventuella tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Ta kontakt med oss via e-post hello@yummystore.se för att få hjälp med reklamationen.