LEVERANS

Vi levererar våra produkter och tjänster till hela Sverige, vanligtvis skickar vi din order på tisdagar och leveranstiden är normalt 1-3 dagar (beroende på leveransalternativ i ditt område). Vi levererar inom hela Sverige och vi använder ett antal olika transportföretag. I vårt sortiment kan det också förekomma beställningsprodukter, dessa produkter kan ha separata leveransvillkor, då det ej lagerförs som ordinarie sortiment.

Vid köp debiteras en fraktavgift beroende på fraktalternativ. Kostnaden för hemleverans med PostNord är 99 kr, till ombud med PostNord är 59 kr. Av säkerhetsskäl levererar vi endast till folkbokföringsadressen vid fakturabetalning.

Om vi av någon anledning inte kan leverera din order inom avtalad tid ska du upplysas om ny leveranstidpunkt. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden har varit av väsentlig betydelse. Det gäller även specialbeställningar.

PRENUMERATION AV FODER - AVTAL OCH BESTÄMMELSER

Genom att prenumerera på våra foder och foderpaket, samtycker du till att vi debiterar dig i enlighet med det tidsintervall som du har angett om prenumeration inte sägs upp. När du har ansökt om en prenumeration via webbplatsen bekräftar vi mottagande genom att skicka ett meddelande till den e-postadress du angivit. Avtalet mellan dig och oss ingås dock först när vi i ett nytt e-postmeddelande bekräftar att en vara har eller kommer att skickas till dig.

Vi levererar din beställning inom 1-3 dagar under helgfria vardagar efter det att vi fått din betalning. Vi skickar sedan varje efterföljande vara på tisdagar i enlighet med det tidsintervall som angavs vid köpet. Ibland kan det förekomma förseningar i frakt. Betalning dras enligt de intervall kunden har valt. Du kan som kund fritt ändra ditt intervall under "Mitt Konto" eller e-maila vår kundtjänst för att ändra.

Om du flyttar eller ändrar din adress medan du prenumererar måste du uppdatera din adress under "Mitt Konto", eller kontakta vår kundtjänst. Du ansvarar för att inom skälig tid uppdatera din adress och om en beställning skickas till fel adress på grund av felaktiga uppgifter, ansvarar vi inte för felet och är ej ersättningsskyldiga.

Du kan endast begära en återbetalning inom 30 dagar efter att du har fått din första beställning. Du kan avbryta din prenumeration när du vill. Det måste göras senast 7 dagar innan din nästa beställning ska skickas ut. Du kan även pausa eller senarelägga en leverans när som helst. Det ändrar du på "Mitt Konto", alternativt genom att kontakta oss på hello@yummystore.se.

Ovannämnda villkor påverkar inte dina andra lagstadgade rättigheter som konsument. Vi förbehåller oss rätten att när som helst avsluta din prenumeration om du bryter mot någon punkt i detta avtal. Vi förbehåller oss även rätten att när som helst avbryta eller ändra prenumerationsmodellen. Genom att ingå en prenumeration förbinder du dig att betala den periodiska avgiften fram till prenumerationens upphörande. Den första periodiska avgiften utgår i samband med din ansökan om prenumeration och efterkommande avgifter utgår vanligtvis 5 dagar innan varan ska skickas ut.

Betalning ska ske genom kredit- eller betalkort, Klarna Konto, Klarna Faktura och via direktbetalning från ditt bankkonto via vår tredjepartsbetalningsleverantör. Betalning kan även ske med av oss utställd voucher eller presentkort (enligt villkoren för vouchern eller presentkortet).

Vi förbehåller oss rätten att låta göra en kreditupplysning på dig.

Du får inte överlåta dina rättigheter eller skyldigheter enligt prenumerationen utan vårt föregående skriftliga samtycke. Vi får dock överlåta våra rättigheter eller skyldigheter enligt prenumerationen när som helst under prenumerationsperioden.